torek, 31. maj 2011

15. Štihov mlin, Bratnice


Mlado drevje in grmovje zakriva Štihov mlin, ki je bil zapuščen na začetku osemdesetih let. Dva mlinska kamna sta zadostovala za mletje žita bližnjih kmetov, zaradi šibkega toka potoka pa kakšne večje zmogljivosti niti niso bile mogoče. Nizka hiša izraža skromnost gospodarjev - največja soba je bila namenjena mlinu, zraven je bila soba s krušno pečjo, zadaj pa zgolj še en manjši prostor.



Štiha, ki sta upravljala z mlinom nista imela otrok. Po njuni smrti je mlin podedoval nek sosednji kmet, ki je kasneje mlin prodal naprej sedanjemu lastniku. Nekaj časa je ta celo načrtoval obnovo mlina in ureditev okolice skupaj s podom in štalo, vendar pa je ostalo le pri besedah.

3 komentarji:

  1. Zdravo!
    Kdaj je bilo to slikano?! ahhh spomini...otroštvo.. Od kod ste sicer?

    OdgovoriIzbriši
  2. Sem iz trebanjsko-žužemberškega konca, slikano je bilo pa konec februarja 2011. Hvala za ogled!

    OdgovoriIzbriši
  3. Hm.. takrat sem še šel kdaj pa kdaj tja, mogoče zadnjič, pa vseeno. Ni zdelo tako zanemarjeno..mislim.. zaraščeno. Sicer pa sem k temu mlinu hodil po vodo kot otrok. Tudi umivat/kopat smo se hodili sem, saj nismo imeli vodovoda - samo štirna. Noter pa nikdar nisem upal vstopiti. Ne vem zakaj.. tako strašljivo. Da nebi mogoče tastari Štih oziroma njegov duh skočil nadme:) Je bil kr strah vzbujajoč gospod, njegov brat pa čisto nasprotje. Sej pravim.. spomini.. na jok mi gre ob njih. Pogrešam to vas in "Žmahnovino".
    Hvala za objavo! Mene je čas odnesel daleč stran, tako da so to edine slike ki me pomlajujejo.

    OdgovoriIzbriši